fredag 22 juli 2011

Ett år sedan

Det har gått ett år sedan vi var i Skåne.
Det finns så mycket mer kvar där jag skulle vilja snoka runt på. Vi hann ju inte med mycket alls...
Bort! Jag längtar bort från dessa fyra väggar som kryper inpå mig. Jag har sett dom till leda under arbetslösheten.
Jag längtar bort från dom jobbiga minnen från förra året.
Jag längtar bort från sorgen.
Men vissa saker kan man inte fly ifrån.

Idag är Per inne och vandrar i Stockholm.
Fredrik har just, finklädd och stilig, tagit hissen ner till ett kalas. Så där härligt förväntansfulla som barn är, med ett fint inslaget paket i handen. :-)
Undra om jag efter kalaset kan "tvinga" honom ut till badstranden? Jag håller på att rinna bort i det våtvarma omslag till väder.

 Nu har jag någon timme för mig själv. Ska titta igenom min lilla "att göra" lista och se vad man kan hitta på.

  • Se till att få någon egen tid under Pers lilla ledighet! PÅBÖRJAD (vill ha mer, tack!) 
  • Ny tid i tvättstugan 
  • Fila naglarna 
  • Diska 
  • Sy lite handukshankar PÅBÖRJAD 
  • Leta jobb (gjort på måndag, fredag ) 
  • Fixa biblioteket 
  • Fortsätta sortera småpapper från mamma 
  • Lasta lite saker hos Sollan 
  • CD skivor till en moster 
  • Lasta lite saker gud vet var... 
  • Lite leksaker till UpplandsVäsby 
  • Organisera upp alla matrecept som är i löspapperssystem just nu 
  • Fixa plastfickor till lillskitens noter 
  • Röja mer i Fredriks rum PÅBÖRJAD 
  • Röja mer i största allmänhet i lägenheten PÅBÖRJAD 
  • Röja och sortera i pysselhörnan 
  • Fundera på vad som ska ut på Tradera/Blocket och fotas PÅBÖRJAD 
  • Skapa Hobby vill ha in lite skapelser 
  • Fixa papper till kommunen ang. F 
  • Skriva ner anteckningar från mötet med skolan 
  • Åka till ställen jag själv vill undersöka

Inga kommentarer: