söndag 20 maj 2012

Veckan fönster 180: belyst

© Laila Söderström
Klicka upp bilden större så ser du alla fina delar i den mycket bättre.
Jag travade runt på Södertälje kyrkogård idag. Doften från alla blommande buskar, kuttret från ruvande duvor och den vackra sången från koltrasten gjorde att jag fick ro. 
Jag har inte varit så mycket på den här kyrkogården. Jag har ingen släkt som ligger här i stan. Men kyrkor och deras kyrkogårdar har alltid gett mig något.
Idag utforskade jag en del av kyrkogården som var helt ny för mig.

Här kan se fler fina belysta fönster... Klicka här 

7 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Det var verkligen ett annorlunda fönster.

Mia sa...

Mmmm, vackert belyst och vad du skriver bra... :-)

Erik Semlan sa...

Det var verkligen ett speciellt fönster, vackert belyst.
Tack för din kommentar. Jag var faktiskt också förbi en kyrkogård i helgen, men det blev inget fönster från Skogskyrkogården. :-)

Ninni sa...

Ett annorlunda och belyst fönster.
Håller med dig om att kyrkogårdar ger en ro...jag har nästan alltid bott väldigt nära olika kyrkogårdar. Inte så att jag medvetet valt boende efter dem men det har slumpat sig så konstigt nog :)
Må så gott!

Hanna sa...

Det finns mycket vackert att beskåda på en kyrkogård, oavsett ärendet. Fint!

Anonym sa...

annrolunda fönster, helt klart, men solen belyser det så vackert.

Susanne sa...

Men vilket fint fönster även om det inte finns någon öppning där. Men ristningen är ju läcker. :)