tisdag 4 juni 2013

Det ni höll tummarna för...

En arbetsintervju! Ett jobb som jag verkligen av hela mitt hjärta skulle vilja ha.
Så jag fortsätter att peppa mig med bra tankar.

Men det är inte lätt... Livet kan vända fort.
Det började med mammas död. Henne som jag saknar så fortfarande... Just vid den här tiden på året, hennes tid, så är det extra tungt.
Sen har det fortsatt med dödsfall kors och tvärs!
Igår kväll ett nytt. Vi hamnade i chock!
Nej, inte han! Inte nu! Han är inte färdig med sitt liv!
På väg hem till Nykvarn från sin särbo, efter en semester vecka i Turkiet...

Men trots att det blir dags att gå igenom begravningskläder...igen., så tänker jag på det som är bra.

  • Arbetsintervjun som kändes så bra.
  • En annan grej som jag inte kan gå ut med öppet. Men jag flyter med på det så får vi se vad som händer där.
  • Per och jag som blivit tillfrågade att bli gudföräldrar/fadder. Vilken ära! :-)
  • Sen "väster"göken. Årets första hoande från göken kom från väster... Det betyder att det var "bäster"göken som gol för mig (enligt Folktron södergök är dödergök, norrgök är sorggök, östergök är tröstergök och västergök är bästergök.)
    Det kan ju bara vara ett gott tecken för mig trots allt, eller...

1 kommentar:

Anonym sa...

Såklart det var ett bra tecken! Tänker på dig, kram!