onsdag 12 juni 2013

Nu ska ni få höra....

... vad små Lailor kan göra. :-)

För några veckor sen var jag på anställningsintervju nr 1.
Bolaget är ett litet nystartat städföretag som behövde en kontorist. Chefen föll för mig som en furu och ville att jag skulle börja pronto. Men så fort mal ju inte arbetsförmedlingens kvarnar precis. :-)
Jag var mycket, mycket tveksamt till allt. Språkförbistringar och en hel del annat, som jag inte går in på nu,gjorde mig tveksam. Men AF tyckte jag skulle testa praktik där i alla fall för att se hur vi skulle fixa språket och se på arbetsuppgifterna.
Kvarnarna började rulla.

I samma veva kom då intervjun nr 2 som jag ville ni skulle hålla tummarna för. Den som bara var sååå mycket Laila! Den kunde inte ha blivit mer Laila. Vi var 6 utvalda. Intervjun satt som en smeck, flöt så himla bra.
Som jag har tänkt positiva tankar, som jag har peppat mig själv och hoppats. I måndags fick jag beskedet... Nopp, dom ville inte gå vidare med mig.

Då under måndagen stod jag redan på den första arbetsplatsen och hade börjat min praktik.
Å det är väl bara att inse att där blir jag nu ett tag om inget annat dyker upp.
I måndags gjorde jag min första arbetsdag. Nu har jag torsdag och fredag kvar. Nästa vecka blir det varje dag. Å så ska vi väl göra någon liten utvärdering.
Med tanke på hur chefen lät redan efter första dagen så vill hon inte bli av med mig. Det var mycket lovord och applåder. :-D ♥ Känns ju skönt att höra att Laila fortfarande har takterna kvar.

Så det här är mitt liv just nu.
En praktikplats och kanske då en anställning.

3 kommentarer:

Pia sa...

Synd att du inte fick Laila-jobbet, men samtidigt verkar du vara otroligt uppskattad där du är nu. Det är ju så viktigt, att bli uppskattad, sedd och känna sig nyttig. Sug i dig allt, vännen!!!!

Sen blev jag arg.. när jag läste om "bomben" de släppte i skolan. Fy faaaan, rent ut sagt! Hur fasen kan de bara göra så?! Upprörande är bara förnamnet.

Jag hoppas så att han ska kunna njuta av sommarlovet utan att oroa sig. Jag håller tummarna att ni som familj ska få det underbart i sommar!

Kram!!!

desperat hemmafru sa...

Tur i oturen med jobbet. Hoppas det blir ett toppenjobb, där du får känna att du gör skillnad. Nu tänker jag hålla tummarna för att det blir en anställning och vägen tillbaka till ett lite "enklare" liv.

När det gäller skolan blir man ju bara ledsen av att höra alla era turer. Hoppas sonen får ro under sommaren ändå.

Gunvor sa...

Grattis till jobbet Laila! Och du ska se att det där riktiga Laila-jobbet kommer rätt vad det är, nu när du har ett jobb.

Hoppas det ordnar sig med sonens skolgång, och att han får en sön sommar trots allt!

Kram, Gunvor