måndag 23 september 2019

Det ligger i luften.... / It's in the air...

Jag känner det genom den öppna balkongdörren på natten
Jag känner det på doften efter regnet
Jag känner det när jag måste ta på mig strumpor igen
Jag ser det på björken utanför köksfönstret
Jag ser det på människors kläder
Jag ser det på gässen som drar söderut
Jag ser det i almanackan

Hösten....


I feel it through the open balcony door at night
I feel it on the scent after the rain 

I feel it when I have to put on socks again 
I see it on the birch outside the kitchen window 
I see it on people's clothes 
I see it on the geese heading south 
I see it in the calendar

Autumn...

Sommarens sista blomma, blåeld...?

Summers last flower...? Here in Sweden it namned "Bluefire".  Read more about it here


All photos  © Laila Söderström

12 kommentarer:

Klara Ovidia sa...

Ja visst ligger det i luften .... och det bär!
Uppskattar din tolkning på flera sätt!

"LillaSyster" sa...

Härliga bilder =)

Ditte sa...

Härlig tolkning och visst ligger hösten och lurpassar på träda fram när den tycker det är lämpligt. Vackra bilder! Och med fin höstkänsla.

Lady Fi sa...

Fina höstbilder!

Violen sa...

Vackra bilder! Snart är hösten här, det är en skön årstid.

Jaśmin sa...

Wonderful photografes.

Paula sa...

Hos oss i Dalarna lurpassar inte längre hösten, den står i full blom. Nästa regn- och ruskdag är risken stor att björkarna börjar tappa löven....
Men kanske finns några lingon kvar djupt inne bland mossan i skogen..

Helén sa...

Det är sannerligen höst nu och jag älskar det! Speciellt luften och lukten, men även färgerna och den ro hösten ger.

Vilt og vakkert sa...

Heisann, vakker rhapsody og nydelig hyllest til sensommeren. Måtte vi få kunne nyte den lenge!

Äventyret framtiden sa...

Vackert! :)
Hösten är ett härligt faktum, bär finns det överallt i skogen, lingon, tranbär, vattniga blåbär osv.
Fin tolkning av temat! tack för det !
Och visst är det blåeld.

Melbourne Australia Photos sa...

As you enter into Autumn, we venture into Spring! A lovely set of photos and I loved the poem too.
Welcome to, and thanks for taking part in the "My Sunday Best" meme.

byblixtra sa...

Ja, visst är det höst nu men än så länge en varm sådan.