söndag 1 september 2019

nedskrivet 27 augusti

Sitter på Mall of Scandinavia...
Låter bara tankarna löpa. Sitter med ett urdrucket glas läsk framför mig, glor på folk och tankarna kommer och går. Försöker sålla bort allt ljud.

Har tappat skrivandet, orden.
Jag har fått mer värk, trötthet och stress. Ju mer jag fått av det så har orden försvunnit och jag har fått svårare att dessutom fånga tankarna.
Kan sakna det. Skulle verkligen behöva få ur mig mer just nu för jag vet att det kan hjälpa lite.

Mitt mående... En historia i sig...
Så mycket som händer runt mig. Å som vanligt hamnar jag själv lågt ner på prioriteringslistan. Jag vet, jag vet ju.... Ändå halkar jag ner för att annat hela tiden måste gå före.

Satt och läste en bok, "Fibromyalgi- på grund av stress?" av Anderberg/Bojner Horwitz.
Jag har inte ens läst halvvägs och blir mörkrädd för allt dom skriver om. Så intressant! En sak vet jag! Stress av olika slag har varit en ingrediens i mitt liv ända sen jag var liten. Det här är en bok jag ska fortsätta traggla mig igenom trots att inte koncentrationen är den bästa.

Sen ska jag försöka fånga fler ord. För det behöver j a g!

Inga kommentarer: