fredag 21 mars 2008

Låååååångfredag

När en annan var liten så var långfredagen riktigt äckligt, jobbigt, lååååång! Kompisar var bortresta, mamma och pappa var långtråkiga, man gjorde inget speciellt och det skulle vara lite tyst och lugnt i största allmänhet. :-\ Å hur kul är det när man är liten?

Vad gör vi idag då kan man ju undra? Gör jag nått kul med Fredrik då så han får det roligare? Tja, det vette sjutton! :-)
Jag har just dammat igenom hela min pysselhörna. För nu ska den upp! Min kära hylla som jag väntat på väldigt länge. Nu är den inköpt och ska upp. Den ska bli så himla skönt att få ordning och framför allt få undan allt från golvet. Det är där allt stått tidigare... Jag återkommer med bilder lite senare.

Fredrik har lovat att lära mig spela nyckelharpa idag (gitarren och ett gammalt moppskaft). Hans nya stora idoler är nämligen Nordman! Han har i och för sig alltid gillat dom, men det vart ännu mer efter Melodifestivalen. Nog för att jag tycker om att både titta och lyssna på nyckelharpa, men... ;-) Vi får nog se hur det här går idag!
Jag kan ju berätta en "jag mötte Lassie" för er apropå nyckelharpor...
Jag har varit skolkamrat med Åsa Jinder. Har också haft hennes bror som musiklärare i skolan.
Det roliga är att Per varit arbetskollega med hennes pappa. Det koppla vi på långt senare efter att vi träffats. Världen är liten.

Julen varar ändå fram till påska... Så går ju visan. Å vad är det som händer utanför fönstret då? Stora vackra julaftons snöflingor virvlar runt. Vackrare nu än på självaste julafton. Jag hoppas att det blir läge för en mysig vinterpromenix imorgon.

Läge att laga mat så jag orkar lära mig spela nyckelharpa sen...

5 kommentarer:

Gisan sa...

Glad Påsk-kramar...

Tussemaja sa...

Fortsatt trevlig Påsk!
Ja, men hur kul är en långfredag?! Inget är ju öppet så man kan inte handla något när man ändå är ledig.
Hoppas du klarar av att lära dig spela nyckelharpa :)
Här är det svinkallt ute! Tack och lov fick jag fart på brasan redan vid första försöket i morse!

Miapuh sa...

Glad Påsk :)
o tack för senast

kramis Mia

Jeanette sa...

Vad många fina kort du gjort och annat pyssel. Roligt att ha hittat hit. Glad påsk!

Anonym sa...

Jag minns också långfredagen som ... just låååång.

Nyckelharpa är fint och jag gillar verkligen när Nordmans låt "I lågornas sken" drar igång med nyckelharpan.

Kul att du tittade in till mig. Ha en riktigt bra fortsättning på påsken. Den går nog rasande fort nu för låååångfredagen är ju över :)

Anita