onsdag 24 december 2008

Julafton är här

Någon måste ha lyssnat på mina bedjande ord om snö...
Jag har nämligen sett dom!
Dom yttepytte små snöflingorna som virvlat runt i luften här i Södertälje.!!! :-D
Precis som det ska vara på julafton.
För min personliga del får dom gärna blir några storlekar större, typ XXXXXL.

I sjukstugan hostas och snoras det för fulla muggar. Hur många paket näsdukar jag gjort slut på vid det här laget har jag ingen aning om. Men jag kan inte gå många meter utan att ha någon i handen. Det droppar kraftigt om vi säger så. ;-)

Svärmor kom upp med julklappar till Fredrik för att han skulle få lite mer "jul".
Hennes perverst goda sill och kola hade också fått plats i hennes väska. :-P
En liten bukett jultulpaner står i en vas på vardagsrumsbordet och lyser upp.

Efter att ha spelat spel med Fredrik, lagat och ätit upp julgröten, försökt gjort mig ren och vacker i duschen så är jag helt slut som människa!
Så nu lägger jag mig raklång på soffan en stund...

God jul allihopa där ute! Njut av varandra, njut av ledigheten och bara va en stund nu

1 kommentar:

nitanpyssel sa...

Det gör du rätt i att bara koppla av i soffan, med sonen och gubben. Man får ta igen sig om man är sjuk.
En riktigt God Jul till dig från Anita på Ekerö