måndag 24 december 2007

5.20 imorse vaknade jag...

... av att lampan lyste i Fredriks rum.
Å vem satt där då klarvaken? ;-) Han hade öppnat sista luckan i adventkalendern. Sen talade han minsann om för mig att under granen låg det klappar nu, så tomten hade ju varit där! Sen såg han att hans gosdjur satt vid två paket. Då tog han dom så snällt för att bära dom till granen. Men jag hann säga att när tomten läggar klappar i rummet så får man öppna dom på morgonen redan. Å vips så vart ju dom öppnade! :-D En Shrek film och en djurbok. Konstigt nog har han ännu inte tittat på filmen. Men det kan ju bero på att han krälar under granen och försöker bokstavera sig fram om vem som ska ha alla julkappar.

Ibland önskar jag verkligen att man som vuxen kunde ha det där glädje pirret i magen som man hade som barn. Så full av förväntan och spänning. Kan inte säga att jag precis har någon julinspiration i år, men jag känner mig inte heller stresad inför helgen. Å det är väl kanske det viktigaste. För ibland blir jag mörkrädd när jag hör hur folk far runt som skållade råttor med allt som bara måste hinnas med.

Idag åker vi till min mamma och firar jul ihop med henne och brorsan. Jag vet att det kommer att bli lungt. Även om jag önskat att jag sluppit åka hela den där vägen. Men mamma är så himla dålig i sitt knä så hon ska inte sitta så länge på pendelntåget heller så...

GOD JUL PÅ ER ALLA VÄNNER OCH BLOGGVÄNNER DÄR UTE I CYBERVÄRLDEN. Ha det så mysigt och skönt som ni bara kan! Ni som åker ute på våra vägar... Kör lungt, försiktigt och ha inte bråttom.

5 kommentarer:

Gisan sa...

God fortsättning och kramar...

Jozebelle sa...

Hoppas du fick en bra dag med fina klappar!!!!
Själv är jag nöjd även om jag inte har fått alla väntar på scrapsaker som kommer från USa med grannen som är där så då får jag ju lite mer med pengarna när jag inte ens behöver betala frakt....*ler*

Hoppas du får en bra nyår med!!! Kramizar

Elisabeth sa...

Tittar bara in lite och ville ge dig en lite försenad jule-kram...!

Hoppas du hade en trevlig julaftonskväll hos din mamma, och att ni sedan kunnat njuta av julefriden!
Förstår att "lillskiten" haft fullt upp med att utforska sina julklappar.. och så ska det ju vara!

Var rädd om dig...

Miapuh sa...

Hoppas allt är bra
tack för senast
God fortsättning klappa kameran :)
kram

Anonym sa...

Gott slut och Gott Nytt År!
Hoppas du fick en lugn och fridfull julhelg! Här var det lugnt om än socialt - jag är helt slut! Men jag har INTE stressat! *ler*

STOR KRAM från ett regnigt Orust...