tisdag 11 december 2007

Lite segt idag...

Har försökt att skapa julstämning här hemma genom att köra julskivor. Nu har jag inte så många tyvärr, men, men... Fredrik är i full stämning i alla fall. Lite prat om julklappar, mycket julsångar och lite besvikelse över Luciafirandet håller honom ändå i gång. Å visst är jag också besviken på att vi föräldrar inte får vara med under Fredriks sista Lucia firande på dagis. :-\ Dom är ju så söta. Hur sen allt blir i skolan har jag ingen aning om.

Är så trött på vädret så jag håller på att gå upp i små atomer. Jag är så sjukt trött pga värken ändå. Inte blir det bättre av att jag inte ser något som helst ljus! :-(

Jag har suttit och småpysslat idag, men inspirationen har inte riktigt infunnit sig.

Snart ska jag ta hand om en ny duschad Fredrik som ska myspysa ett tag innan sängen. Jag har lovat bok/tidning och så kryper vi upp i soffan med tänt ljus. Jag vet inte vem av oss som njuter mest...

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Varför får ni inte vara med på Fredriks Lucia? Låter väldans konstigt och trist, tycker jag!

Nja, det är lite svårt att hitta den rätta julstämningen när den lilla snö som finns här i Umeå alltmer börjar likna grå cement... typ!
Men jag kör jul-CD nästan dygnet runt.. gärna gamla amerikanska jullåtar, med Bing Crosby, Nat King Cole, Bobby Vinton etc etc...

Vi får hoppas att det dyker upp lite mer julmys när Lucia kommer!!

Men som sagt, det låter väldigt konstigt att ni inte får vara med på er sons Lucia! Är det inte det som är tänket? Att barnen lussar och tomtar för de sina????

Varm kram...ja, alltid!

Tussemaja sa...

Märkligt! Hos oss har vi alltid fått vara med på lucia och sista åren har de även ordnat frukost (till självkostnadspris) för alla som vill.
Hoppas verkligen att du får lite sol på dig så du blir piggare!