fredag 2 januari 2009

Inte en familj som andra

Gott nytt år på er allihopa!
Hoppas ni har haft en bra nyårshelg.
Själva hamnade vi hemma hos Sollan och Tommy. Som vanligt hade vi väldans trevligt! :-)
Tack snälla ni för att ni tog emot oss! ♥

Har ni gett er själva nått nyårslöfte/utmaning? Berätta om du vill
Själv skulle jag vilja må bättre... På många sätt.
Kroniska sjukdomar sätter sig på olika plan. Både det där det värker, men också på psyket.
Dessutom började 2008 väldans huppiguppigt mellan Per och mig. Där finns det ju också att jobba vidare på.
Jag skulle vilja bli bättre på att pyssla. Så jag tänkte utmana mig själv till att pyssla mer! Att våga göra nya saker.

På nyårsafton när vi åkte till Sollan och Tommy så hittade vi en plastgran billigt på ICA Maxi. Nu var vi ju inte där inne för att köpa en gran, men... Kostade den nu 50 kr så fick den faktiskt lov att följa med hem.
Nu slipper Per och jag undra om det är allergi som gör att vi blir tjorviga i halsen av en riktig gran.
Sen hade väl kanske inte jag och Per tänkt heller att grannen skulle upp den här julen. Det känns litiite onödigt att sätta upp den nu i januari. Men sen är det ju då en till liten person i det här hushållet som tyckte precis tvärtom!
Han hade dessutom gjort eget pynt som skulle upp i granen. Okej då.... För den här gången.... :-D Bildbevis finns här
Så vad händer sen? Jo Fredrik greppar sin gitarr och kryper upp i soffan och sjunger julsånger. Samtidigt dansar mamma och pappa runt. Roligast var det när Per börja sjunga "Räven raskar över isen". Som vanligt kan han ju inte låta bli att ändra texten så här sjöng vi om snorungar och fyllgubbar... till viss förtjusning! :-) Nej, vi är inte kloka!

3 kommentarer:

Anna Stilla sa...

Jag brukar utmana mig på roliga saker som jag inte hinner med annars. Photoshop och Illustrator till ex.

Om jag utmanade mig på något tråkigt som att sluta äta godis, gå till gym och bli världens snällaste då skulle jag ge upp januari, den första.

Håller tummarna för att du ska lyckas med dina utmaningar.

Kram
Anna

Gisan sa...

Jag hoppas att du får ett riktigt bra 2009! Kramar...

Anonym sa...

God fortsättning på 2009 och lycka till med dina utmaningar!
Kram, Gunvor