fredag 10 april 2009

Lååååångfredag

Jag är uppfostrad med att röda helgdagar är lugna och stillsamma.
Man har allt klart inför helgerna, kan ta hem middagsgäster eller hälsa på vänner och bekanta ev.
Men nu är Laila vuxen och ihop med Per.
Här är ingenting heligt! ;-)
Det finns nyårsaftnar som vi börjat möblera om på, midsommrar vi svabbat lägenheten från golv till tak och fönstertvättning på pingstafton är inget konstigt.
Idag är ju inget undantag...
Idag tvättar vi tvätt, diskar, städar och vårstädar alla cyklarna. :-D
Långfredagen, som jag alltid som barn verkligen tyckte var en hel evighet, lär gå fort idag!

Alla balkongdörrar stå på vid gavel! (Nej vi har bara en balkong! Men å andra sidan har tre rum utgång till den, alltså tre dörrar)
Det är nästan 13 C och solen skiner så skönt där ute.
Jag tycker det är lite synd att jag inte har blomjord hemma så hade jag kunnat plantera om blommor och samtidigt slängt ut nått i krukor och balkonglådor. Men helgen är inte slut än... ;-)

Tack alla söta gulliga människor där ute som gett kommentarer om min kompis skatan. Å visst kommer det bilder så fort vår egen dator är fixad! För inte kunde jag låta denna underbara skata flyga iväg utan att förevigas.

Ha en skön påskhelg på er där ute! Njut på ert sätt av den. Men ni behöver inte slita ihjäl er heller... Imorgon har vi redan bestämmt att vi ska ut och bara vara i naturen!

2 kommentarer:

Annie sa...

Låter som ett härligt upplägg, vännen! Jag ska göra liknande saker - bl.a.hänga tvätten ute! Tack för födelsedagspresenten och kortet också, fiiiiina saker! Och nej, jag har inte heller fått mycket dubbelt, bara lite bling men det kan man ju leva med!! haha!

mariana sa...

GLAD PÅSK!! Hoppas du har det underbart i helgen.. ska försöka hälsa på nästa vecka.. kram kram