lördag 5 juni 2010

Hur man blir klarvaken

Eftersom jag går här och lallar med en redig dos värktabletter i kroppen så är man inte helt klar i knoppen.
Jag vilar en hel del. Å i natt så "vilade" jag till en film på TVn till kl. 1.
Då tyckte Per att vi skulle gå och sova! Ja men jag sov ju och vilade redan så gott jöööö?
Soffan är bra till mycket. ;-)

Nå å så låg vi där i sängen dyngtrötta. Inte ens att tänka på nått bus av nått slag för här var det sova som gällde!
Kl. 01.15 undrar både Per och jag om vi hör rätt. Eller kanske det är någon som gör några egna ljud här utanför. Men nej då. Ljudet upprepar sig och plötsligt är vi klarvakna!

Nedanför husen, i villaområdet, så sitter det en kattuggla och lockar som en galning. Nu! Här!
Men det var så mysigt att ligga i sängen och lyssna på honom. Det är första gången under alla år som vi gjort det. Han får så gärna göra det i natt igen. :-)

1 kommentar:

Peters bildmagi sa...

Tack för kommentaren. :-)