onsdag 9 juni 2010

Trött

Inte jag så himla mycket. Men det kan ju bero på att jag vilar och tar det ganska lugnt. Dels efter opertionen, men också för att ladda upp med ett sommarlov med Fredrik framför mig. ;-)

Men vår son är trött! Jag har sett på honom i flera dagar nu att det är tufft. Trots att jag försöker få honom i tid i säng så är det tungt...
Idag sa han t.o.m.
"-Mamma, jag är jätte trött! Jag längtar verkligen efter lovet nu."
Trötta blå ögon tittade på mig.

Fick honom i säng i tid, låg och myspratade, somnade precis in...
RRRRIIIIIIING på dörrklockan, slammer och skrik i brevlådan.
Ibland kan jag vrida huvudet av den där ungen!!! >:-[
Vi pratar alltså om att klockan var 20.20!
Fredrik har en frititdskompis som heter L. Kompis och kompis... När man pratar energitjuvar, så är den här ungen bara ett förnamn om man säger så! :-\
Precis nyss fyllda 7 och en unge som är överallt och lyssnar på absolut ingenting.

Nåja Fredrik har nu kommit till ro...igen...
Nu ska jag gå och hänga upp avslutningströjan på tork.
Vi har väl lite olika åsikter om den ska vara med på en avslutning. Men det finns viktigare saker att bry sig om här i livet. ;-)

3 kommentarer:

Herta sa...

Alla behöver lovet som väntas snart nu.

oumberligating sa...

Hej! Tittar in och ser hur du har det!
Kram ifrån Peter!

anne sa...

Menar du att en 7-åring kommer och rasslar på dörren när klockan nästan är halv nio en vardagkväll?

Då skulle inte jag vara imponerad..