torsdag 4 november 2010

Sol, vind och vatten



© Foton Laila Söderström


Idag har jag njutit av naturen!
Av solens värme
Av vattnet och dess kraft
Av vinden som lekte i mitt hår
Min kropp och själ öppnar sig och tar så tacksamt emot vinden
Vinden rensar ur
Sopar bort gammalt skit och damm som gömmer sig där inne
Dom svarta tankarna och känslorna försvinner livrädda där ifrån
Solen värmer mig utifrån och in
Jag tittar på vågornas ystra dans
Det finns nog hopp...så småningom Laila. Så småningom...

Tack Sollan!
Jag säger som Fredrik sa:
"- Det här behövde jag! "

Ja du mitt älskade barn, det här behövde vi båda två! ♥

© Foto Laila Söderström

© Foto Fredrik Jardemyr

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint, det behövde ni verkligen! Läser Fredriks fina tolkning av låten och gråter nästan jag också. Vilken kille ni har - vad ska det bli av honom? Mormor ler i sin himmel tror jag :) Kram till er!!!

4U2 sa...

Syns hut bra ni mådde.

Pia sa...

Det finns ingenting som kan hela så mycket som naturen. Den är oslagbar!! Tänker på dig!! Kram! <3

Hemmabloggaren sa...

Precis, solen läker.

Kram på er!