måndag 27 juni 2011

Hemma...

Nu är jag hemma i Södertälje igen.
Idag har Fredrik och jag varit uppe till min moster och firat hennes 73:e födelsedag. Vi langade kakor till henne som vi lovat att fixat. Storbagarn var så mallig att få lämna över dom. :-)
Jag har fått träffa en massa kusiner och deras barn. Dessutom har jag fått träffa dom två nyaste tillskotten i den här släkten, en liten Zoe 2½ månad och en Loke 3 månader. Vilka underbara små charmtroll!

Känner en viss sorg trots allt...
Mamma saknades idag. Hon satt inte där och höll låda med sin syster och mina kusiner. Hon matade inte hundarna med godis. Hon snusade inte på bäbisarna.
Jag ser likheter mellan henne och min moster. Jag hör nyheter som jag annars skulle fått från mamma. Saker som händer och sker och jag vet ingenting. Känner mig utanför på ett sätt.
Kanske är jag mest trött...

Jag är väldigt trött efter den här dagen. Det tar på att köra långt i denna värme som varit idag. När jag blir stor ska jag ha en bil med ordentlig aircondition! Vår bil är för gammal för såna moderniteter.

Jag tar min trötthet och värk, kryper till kojs till koltrastens kvittrande utanför balkongdörren.
Hoppas sången ger mig ro. *torkar en tår*

Inga kommentarer: