söndag 26 juni 2011

Jag bakar

Det är lite småunikt faktiskt. ;-)
Jag tycker i och för sig om det. Men jag kan tycka att när jag fixar till nått så smakar det inge vidare. Det är samma sak med mat jag lagar. Det är precis som när jag stått mitt i det så är det inget som smakar och framför allt så smakar det inte som det "ska". :-\
Det blir nog vare sig någon kock eller bagare av mig!

Men nu står jag här och har gett mig på nått med lite bävan faktiskt.
En Kerstinkaka. (orkar inte skriva av det receptet just nu)
Det är en kaka som hängt med sen urminnestider hemma hos min mamma. En av mina favoriter!
Den kommer aldrig någonsin att smaka som mammas! Det vet jag på en gång. Frågan är om jag ens kan äta den, men, men...

Jag ska baka två saker som jag tar med mig upp till mina ena moster som fyller år i morgon.
Den andra kakan har jag inte ens kommit på vilken det ska bli en...
Men det löser sig. Jag har ju min lilla hjälpreda med mig i köket så han hittar nog på nått smarrigt. ;-)

Inga kommentarer: