onsdag 19 oktober 2011

Efter en massa om och men

Jag vet inte hur många turer jag haft med Arbetsförmedlingen.
Jag ska stå på tå och ställa upp med kort varsel, alltid finnas tillgänglig. Men att få kontakt med sin handläggare är fan i mig inte det lättaste. Trots telefonsamtal, meddelande, mail och fan vet vad så tog det en bra stund innan jag fick svar.
Imorgon ska jag träffa henne...
Jag har haft henne en vända förut för några år sedan. Då talade hon om för mig så svårt och tufft hon hade det i sitt arbete. Jag visste ju att jag ville ha jobb så det var ju bara att söka! Då lyckades jag få lönebidrag på Skapa Hobby till slut.
Sökt jobb är just vad jag har gjort det senaste 1½ året, men det är ingen som vill ha mig nu. Snart är mina a-kassedagar slut.
Ska bli klart intressant att höra vad hon tänker säga den här gången.
Men jag har ärligt talat egentligen lust att gå dit.
Jag vill ha ett jobb!
Nu!

2 kommentarer:

Fröken Tindra sa...

Vad trist det låter! Hoppas att det funkar med damen på AF...
Kul att du vill vara med i min utlottning!
Kämpa på!
Kram!

Sollan sa...

Jag håller tummarna och se nu till att skriva det du ska så går det nog bra!!