måndag 17 oktober 2011

Söndagkväll

Nej då, jag har inte blivit snurrig. Jag vet att det är måndag. ;-)
Men igår kväll hade vi lite "rolig" liveshow här på vår parkering...

Vi hör att det smäller till lite dovt utanför på gården.
Vi bor i Södertälje... Här lyfter man inte på ögonbrynen om det smäller. Det är den krassa sanningen! :-\ Vi trodde väl alla att det var en smällare (eller nått annat skott)
I vilket fall som helst tassar lillskit ut på balkongen (för då kunde man ju fördröja sovandet en liten stund till). In kommer han rusande och hojtar om att det brinner! Å det gjorde det! :-o
På parkeringen.
I närheten av vår bil!
Väl nere på parkeringen konstaterar jag att jag inte kan flytta bilen för det håller på att rinna brinnande bensin i närheten av den.
I samma veva kommer brandkåren och släcker just den brinnande bensinen först. *andas ut* Ett par minuter till och skadorna hade blivit enorma på parkeringen! Men nu står man och undrar hur mycket skador det ska bli på vår bil...

© Per Jardemyr

Det är vår bil som är den blåa. Den enda skadan som blev är en lite bubblig nummerplåt.

Sen kan man skriva mer branderfarenhet på sin lista:
Nerbrunnet jobb
Nerbrunnet dagis
Urbrunna bilar
Erfarenheter jag kunde klarat mig utan. 

Vad gör ni på söndagkvällar? ;-)


2 kommentarer:

Bara Jag sa...

Usch vad läskigt! Tur att skadan på er bil inte blev större.... Tack för din kommentar, den värmde verkligen! Kram!

Lairama sa...

På våran gata roar de sig med att slå sönder bilrutorna. 35 bilar på tre veckor. Ett givande och utvecklande fritidsintresse.

Hälsningar från: En annan del av Södertälje.