tisdag 25 oktober 2011

Tar ett djupt, djupt andetag

Sorgen...
Den bara kom. Anföll! Hårt och brutalt tog den sig in i mitt hjärta. Hissen ner till bottenvåningen. PANG!
I hissen sitter jag, på golvet, hopkrupen. Stora, tunga, tysta tårar flödar över ögonkanten och ut på kinden. Gör blöta flodfårer på väg neråt.

Mamma!

Tar ett djupt andetag
Hämtar ett glas vatten
Tänder några ljus
Sitter och bara är
Försöker jaga bort ångestens elaka, svarta skugga
Ser inget för tårarna. Hur mycket tårar kan en människa ha? Kommer alla dessa tårar nu? Dom som aldrig kom när jag var mitt uppe i alltihopa.

Andas Laila!
Du har inte tid! Du ska söka jobb! Du ska sälja dig själv!
Du vill ha jobbet. Då måste du söka det
Ge mig styrka...

Jag torjar bort några tårar
Andas djupt
Sätter mig vid datorn igen
Sakta börjar jag att hamra vidare på mina jobbansökningar...

2 kommentarer:

nitanpyssel sa...

Hej Laila
Kul att ses på Skapa jag saknar dig på just Skapa Hobby. glömde säga att hoppas att du hittar ett arbete som du kan tänka dig.
Kramizar från nitan

Anonym sa...

Kramar om. Länge.
Saknar min pappa. Mycket.