onsdag 18 april 2012

Dte är bara att inse...

Jag måste handla byxor! Nu!
På kort tid har jag slängt två par byxor. Ett par sitter på mig just nu och har nöthål. Ett par hänger i garderoben och har inte hål...än. Men dom har redan sett sin bättre dagar.
Jag hatar att prova just byxor! Isch! :-(
Men jag måste se någorlunda vettig och presentabel ut nu  när jag ska börja jobba.

Fast jag vet att det inte bara är byxor som behövs i garderoben... Det finns annat som snart ramlar isär av slitage också. :-\
Giv mig styrka!

4 kommentarer:

SoF sa...

Tack Laila för att du tittar in och lämnar spår. :)

Varma hälsningar!

nitanpyssel sa...

Hej Laila
Jag känner igen det där med att inte ha byxor för att alla är det nöthål på eller en dragkjedja är trasig.... eller osv. Pust! då måste man ut och handla och ställa sig i ett provrum med avslöjande ljus...näe....tycker inte om.
Kul att det finns fler...därute.
Sköt om sig nu och ha en bra dag
nitan

desperat hemmafru sa...

Äsch, tänk positivt i stället. :-) Omväxling förnöjer och ett par färglada byxor (som är på modet i år) kan ju få vem som helst att dra på smilbanden. När man "tvingas" rycka upp sig brukar det ge flera positiva bieffekter som t ex att man känner sig lite finare och gladare. Lyck till!

Trädgårds/Hage-intresserad sa...

Ja, jag har nyligen lagat ett par slitare jag med, men när det liksom inte går att sy i byxorna längre för tyget är så slitet så det nästan går att se genom tyget... Då kanske det är dags att slänga de eller vad tycker du?
Lycka till med att hitta nya byxor!
Kram