tisdag 12 augusti 2008

Det gick bra!

Fredriks kommentar om skolstarten....
-"Jag hade 1000 fjärilar i magen. Nu är dom bara 30."
(Då var det en timme efteråt och det var slut för dagen)

Det var en glad kille som sprang rakt upp i famnen på mig.
Förstås hade allt gått bra!
Imorogn är det dag två och då har dom längre tid på sig i skolan.
:-D

Både Per och jag går med olika minnen från skoltid.
Vilket gör att vi ser lite olika på det. Jag har också varit nervös idag. Jag vet, jag är fånig! Men jag har inte med ett ord sagt nått till Fredrik. Jag önskar Fredrik dom bästa minnen.

Fredrik sittandes över en kopp te....
F: Mamma är du förvånad?
Jag: Över vad?
F: Över att åren går så fort.
Jag: Ja-a
:-) Det är väl någon som har hört att jag beklagat mig hur fort han växer...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så skönt! Och vilka härliga kommentarer från stora pojken!

fanny sa...

Men härregud vilken kommentar... :-D
Ja, vi har ju alla våra minnen från skoltiden... gäller att försöka bita ihop ibland bara... och inte föra över för mycket...

Tussemaja sa...

Stora pojken! :) Så är det nog... olika syn på skoltiden. Men inte föra över på barnen utan låta dem få sin egna erfarenhet.

Sollan sa...

Jamen det är ju såå häftigt!! Tiden går verkligen fort. Härligt att det hade gått bra. =D

Anonym sa...

Åh vilket pirr det måste varit! Jag kommer själv ihåg vilken stor dag detta var när man själv började. Skönt att det gått bra.