torsdag 21 augusti 2008

Om Fredrik

När Fredrik var en mycket liten knodd så var han jätte duktig på att inte stoppa saker i munnen.
Numera är Fredrik 6½ år och borde ju då inte heller göra det nu... Tjohej så fel man kan ha!
Ibland undrar jag om han tar igen allt nu istället. För numera åker allt som inte ska vara i munnen in... :-\
Jag hoppas det ger sig mycket snart!

Igår var det en liten ynklig kille här hemma. Han var trött, hängig och ont i halsen. Han har sovit som en stock hela natten.
Men nu på morgonen var allt ok igen. Kanske inte helt fit for fight, men på g i alla fall.
Fast det var väldigt seeeegt att komma iväg.

Skolan är kul, men det är också lite jobbigt nu.
Nyhetens behag har väl gott över till viss del.
Han saknar oss, han har inte så många kompisar (dom är bara tre st från Fs gamla dagis. Resten kommer från ett annat håll), han har hunnit kollat in vad som finns i skolan, etc.
Idag skulle dom prata om kroppen. Vilket är nått han gillar. Jag hoppas dagen idag blir bra för honom ändå....
Skruttgubbe!

Idag ska jag åka in till jobbet tillsammans med Eva. Jag behöver få lite Skapa atmosfär i mig. :-) Som Per sa här om dagen:
-"Du behöver ditt jobb för det ger dig så positiv energi."
Öh jaha... Har jag varit grinig hela semestern då? ASG :-D

4 kommentarer:

Tussemaja sa...

I början är allt nytt roligt. Det lägger sig med tiden. Efter ett tag blir det roligt på ett annat sätt. Hoppas han kunde lära några andra något om kroppen :)
Är själv väldigt pysselsugen men tycker inte jag får något gjort. Hoppas du hade skoj på Skapa!

Herr o fru Lundin sa...

Tack gulliga du för dina kommentarer hemma hos mej...

Ha en härlig helg!

Maria sa...

Jag har en utmärkelse till dig i min blogg :) Kram!

anni sa...

Klart du behöver gå till ett sånt arbete som ditt! Jag har nåt till dig hos mig!