söndag 17 augusti 2008

Vecka 3 på semestern är slut

Åh vad jag hoppas av hela mitt hjärta att sista veckan av semestern nu kan bli lite bättre vädermässigt! Det känns som det mesta tyvärr regnat bort...
Personligen har jag det alltid tungt under hösten. Ja, jag vet att det är vackert. Ja, jag vet att det är härligt hög och klar luft. Men det hjälps liksom inte. Därför känns det lite extra tungt inombords att semestern vart som den vart nu. Det känns som det redan är höst. Egentligen vill jag ju inte tro det, så snäll säg att jag har fel! :-P

Imorgon drar skolan igång på riktigt för Fredrik. Det märktes på honom idag! :-\ Han somna way to late! Vilket också kommer att märkas på honom imorgon. Men å andra sidan så är det väl en som kommer att somna som en stock i tid imorgon kväll istället.

På sätt och vis är det skönt att ha en vecka ledigt nu medans han är i skolan och fritids. Kanske en annan kan komma ner i varv och hinna hämta in mig själv också. Just nu känner jag mig inte alls nå vidare. Det var länge sedan jag var så orkeslös i min kropp! Mycket värk och strul... Jag hoppas att allt kan lugna sig snart.

Idag har jag varit hos min kära "lillasyster" och pysslat. Eller rättare sagt... Jag har mest bara målat och förberett lite för korttillverkning. För första gången på bra länge har jag målat med akvarellpennorna igen! Jag har kört väldigt mycket med Promarkers den sista tiden. Dom är ju trots allt bekväma. Men det var jätte kul att kladda runt med akvarell och vatten igen! Nu ska jag bara sätta mig och göra något av allt också... ;-)

Förlåt Sollan att jag var så off idag...

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Off-dagarna, eller off-stunderna, de verkar ha ett eget liv! De kommer vare sig man vill eller inte!
Men jag hoppas ändå, min vän... att hösten kan bjuda dig på sina vackraste färger, att den kan bjuda dig på ännu några dagar med värme, och att du slipper åtminstone lite av din eländesvärk!

Varm kram... alltid!

Ps. Å klart det var en etta... det såg väl vem som helst!!

Tussemaja sa...

Njut av sista semestertiden! Kul att du i alla fall fick något gjort hos Sollan! Passa på och gör något av det när Fredrik är i skolan. Kram på dig!