tisdag 7 oktober 2008

Igår tänkte jag...

Bra början va! :-P

Jag tittade ut genom fönstret på morgonen och började tänka!
Det var så himla vackert ute med alla färgerna som lyste i solen.
Min plan blev att "tanka" ljus!
Om jag går i tid så får jag ca 35 min rask promenad ner till pendeltåget. Det behöver min kropp! (Klassiskt Marita uttryck)
Är det en värk dag så tar det lite längre tid att gå.
Nu var det inte någon värre dag än vanligt.
Ändå höll jag på att jommla runt här hemma (bl. a. en lång härlig tokdusch) så jag t.o.m. missade ordinarie bussen.
*suckar djupt*
Men det var härligt med det lilla solljus som jag nu fick på mig trots allt.

Å så hade jag tänkt att jag skulle skylta om i fönstret på jobbet. Det börjar bli dags för det igen.
Jag har varit på gång nu i snart två veckor... :-\
Meningen är att dessa kort ska kunna ses där.





Men inte vart det någon omskyltning! Det vart en massa annat som skulle fixas i ställe.

Jag är jag ledig och bestämt mig för att inte tänka alls!
Planerna går liksom ändå inte riktigt som jag vill. ;-)

Men idag fick jag mitt "tankande" av ljus!
Jag gick och hämtade Fredrik från skolan.
Vi lekte vid en lekplats. Där var han jätte modig och vågade åka en grej som han aldrig gjort förut.
Vi hann också fylla ryggsäcken med ekollon och kastanjer. Jag har två fulla skålar här på diskbänken nu.
En härligt skön em ute i vädret. En promenix från skolan tar ca 25 min. Vi var ute i 1 h!

Känner att solen har efterlämnat lite solsken inne i min själ. Tack solen!

8 kommentarer:

Jozebelle sa...

Det lät som en underbars stunde eller ska vi säga stunder efter att ha läst hur du och Fredrik mysst ikapp på söndagmorgone.

Se där en Lo, det var inte igår tror jag...Vissa gillar mycket dekos andra inte och det är väl så det ska vara. smaken är som baken, du vet...

Kramizar Ann-Marie

Gisan sa...

Solljus är bland det bästa att tanka, näst kärlek. Kramar...

Sollan sa...

Jamen visst är det härligt att tanka ljus. Satt själv på trappan i dag - nu när jag kan sitta igen...och tankade ljus i solen i en timma. Underbart!!
Hoppas allt är bra med dig.
Härlig Lo - man behöver bara ha en dekoration och honom har du ju i tredubbel upplaga på denna, så då räcker det nog.
Jobb i morgon,kramar!

Anonym sa...

Att vara ute gör gott för både kropp & själ. Jag har haft en 24h huvudvärk i många dagar nu och då vill man helst bara sova, men det blir ju oftast inte bättre av det. Då är det skönt med lite frisk luft, trots att det pulserar i huvudet för varje steg...Men sen blir det ju bättre!

Anonym sa...

Wow!!!! Vilka härliga halloweenkort! :)

Anonym sa...

Fint kort. Solljus är underbart att få. Man blir glad av det.

Unknown sa...

Jag älskar min solljus lampa som jag fick i julklapp för snart två år sedan, sitter framför den jämt jämt, dessutom är det ett bra pysselljus:)

Tack för inspirationen och för att du är så rar. Kram Miao

Tussemaja sa...

Den kommentaren håller sig... och funkar till det mesta :)
Härligt med lite solljus!