söndag 12 oktober 2008

Saknar bilen...

Den står på vår parkering just nu. Där lär den nog få stå ett tag också. :-\ Tyvärr går den inte igenom besiktningen i det skicket den är i nu. Vår ekonomi tillåter ingen reparation heller...

Saknaden kom över mig i natt när jag hörde vinden leka i fönstret.
Skulle vilja ta bilen ut till havet och vår stenstrand.

Där Fredrik kollar surfarna och jagar vågorna. Där varje litet strandfynd är en stor skatt. Stenarna blir byggda till fina slott åt fiskar och fåglar.

Där Per längtar tillbaks till sin vindsurfingutrustning, tar foton på våg-vind och kitesurfare, smuttar kaffe ur en kåsa och bara njuter av den salta luften.

Där jag sätter mig på stenarna. Låter vinden ta tag i mitt hår, rensa min själ. Där jag bara är! Andas, titta ut över havet och bara blir ett med det...

Längtar...

Sitt stilla ett ögonblick
känn vinden i ditt ansikte
blunda, slappna av
nu kan du göra
vad som helst
"Kreativ Insikt"

1 kommentar:

Sollan sa...

Åh, en så underbar dikt.
Jaa, ibland blir man ju bara galen på apparater som inte vill fungera som de ska. Kramen