tisdag 23 februari 2010

Södertälje

Återigen en dag när jag är glad över att inte behöva ta mig ut mer än fram och tillbaks för att hämta Fredrik...

  • Fortfarande strul med bussar... En del var inställda här ifrån där jag bor.
  • Tågen går inte hela vägen in till Södertälje... S.k. extrabussar ska sättas in. Av erfarenhet vet jag att det inte funkar helt ok när det behövs.
  • Å som lite grädde på moset... Motorvägsbron stängs av! Hela centrala kärnan i Södertälje korkar igen! :-\

Staden delas av vatten. Det är så skört när något händer broarna. Så den här dagen håller jag mig på "vår" sida om kanalen.

Men imorgon är det dags igen för mig att jobba. I det skicket min kropp är just nu så hoppas jag innerligt att att jag inte behöver stå ute i kylan för länge. Antar att det är lika bra att ta med sig ett gäng piller för att klara resorna, tyvärr.

3 kommentarer:

oumberligating sa...

Ja gör det ta med en näve så kanske du orkar skratta åt eländet! (ler)
Här är det så djäkla dåligt plogat att min Fru inte kunnat gå ut på två veckor! Ja, så illa är det, det måste vara i princip barskrapad asfalt för att det ska fungera för henne med hennes gåbord! Så här hjälper inga piller som det annars kan göra om det är för ont och besvärligt!
kram ifrån Peter!
PS: Hoppas det fungerar bra för dig i morgon!

Tussemaja sa...

Jädrans vad många olyckor på en samma dag. Läste på lt.se och såg en kommentar med slutklämmen: Jippi ka jej mothertruckers. Fick mig ett gott skratt.
I morse ungefär samma tid som i S-tälje var det en lastbil som ställde sig över motorvägen. En lyftkran stod på plats när jag åkte förbi flera timmar senare.
Ta med lite extra piller och varma kläder. Lycka till!

Livskrafter sa...

Ja nu jäklar är det kallt så det förslår. Här i Dalarna hade det tydligen varit -31 grader i helgen när jag var i göteborg,,burr
men snart är våren här med fågelkvitter och solvarma väggar att vila sig emot
kram Emma