tisdag 2 februari 2010

Tokdusch

Har just tagit en lång, varm tokdusch. Där hade min värkande kropp kunnat stått länge.
Men nu ska jag straxt iväg och hämta snorkorven från fritids. Igår var han förkyld när han kom hem. Får hoppas det inte blivit värre under dagen.

Jag känner en sak inombords som gör mig, på sätt och vis, lite sorgsen
Jag har slutat att brinna!
Att brinna för jobbet...
Efter att uppsägningsbeskedet kom så falna lågen. Det har varit en så stark del av mig eftersom vi varit så få som jobbat där.
Fast jag vill inte banna mig själv för mycket. Det är nog helt naturligt att känna så. Jag ska ändå göra allt jag kan under den månaden som är kvar.

Laila, på väg mot nya mål

4 kommentarer:

Ellis sa...

Förstår att du slutat brinna och att du har en jobbig tid framför dej, men när dörrar stängs öppnas nya någon annanstans...
Kram!

anne sa...

Så jättetråkigt med uppsägningen! Det kanske inte är helt enkelt på arbetsmarknaden om man söker halvtidstjänster, men jag håller tummarna för dig! :)

Tussemaja sa...

Förstår dig! Men tänk så här; nu kan du pyssla när du vill och med vad du vill. Och snart har du ett nytt jobb som du förhoppningsvis kommer brinna för. Kram!

Evanlo sa...

Är väl inte så konstigt att intresset för jobbet falnar, när du inte ska vara där längre. Du har ju påbörjat separationen.