torsdag 8 juli 2010

Ett gott råd

Per har fm vecka. Det innebär att han är uppe innan tuppen ens har börjat gala.

Nästa att vakna är Fredrik. Han har liksom inte fattat än att lägger man sig sent kan man sova ut om man har sommarlov.

Sen har vi den som allmänt kallas sömntutan... *vinkar* Vad vissa då glömmer är att jag snurrar runt i sängen/spankulerar vaktrunder i lägenheten i flera timmar pga min kroniska värk. :-\

Igår väcktes jag av lillherrn så där gosigt som bara han kan väcka en.
Fick en puss på munnen och en klapp på kinden
Sträcker på mig
Kliar mig på höftan
HJÄLP!!!
Känner nått stort läskigt som sitter fast på min hud.
Å nej inte dessa jäkla fästingar! Jag tycker dom är så äckliga! Varför ska dom ens finnas för? Dessutom där, på höften!? Hur sjutton ska jag snabbt kunna få bort den själv?
Klarvaken känner jag efter lite försiktigt...
och drar till
Japp jag tog den!
Upp på nageln kommer...
...
...
...
...
En halvpärla!?
Alla inom kort och scrapvärlden vet precis vad jag menar. ;-)
Fredrik och jag skratta så vi tjöt.

Slutkontenta:
Dags att städa av pysselbordet.
Då kanske man inte använder sängen som avlastningsplats.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Hahaha - det är en klassiker, kanske inte just att missta en halvpärla för en fästing, men att hitta pysselsaker på de mest otippade ställen... :-D

elsamaja sa...

"Asg"....
Jag kan tänka mej paniken först, innan du kom på vad det var =)

Som scrappare hittar man scrapsaker på de mest möjliga och omöjliga ställen, i behån t.ex. =)

Bara Jag sa...

Vilken lättnad det måste varit att det var en pärla! Annars är det ju den med att man måste krossa aset..... Blä!