söndag 11 juli 2010

Kontrasternas natt

I natt var det varmt igen... Nähä! ;-)
Jag låg så att jag kände svaga vindpuffar på mina fötter.
Bredvid mig låg Per.
Han somnade med ett hårt grepp om min höger hand. Där låg han och andades tungt... i ett gränsland till att börja snarka.
Nedanför hade grannen sällskap av en kille. Dom satt på balkongen och babbla om det mesta. Musik hördes lite svagt ifrån hennes stereo.
Klockan var 00,45. Men jag ville inte gå upp och stänga för då skulle det bli olidligt inne i vårt sovrum.
Plötsligt började dom att hångla där ute på balkongen! :-o
Jag gjorde allt vad jag kunde för att koncentrera mig på den braiga låten som spelades på hennes radio.



Inte lyssna på dom!
Känna vinden över fötterna, lyssna på musiken, Pers snusande, planera dagen och inte lyssna.
När det blev väl hett på grannens balkong så gick dom in. *pust*
Då hade jag lyssnat på många bra låter från hennes stereo under tiden. ;-)

1 kommentar:

Anneli sa...

Du har ngn att hålla i iallafall....