tisdag 12 april 2011

Måndagen

Det vart en sån där skön och bra em. för lillskiten och mig.
Vi är nog fortfarande i "flowet" efter helgens vårkick. ;-)

Idag var det fika för föräldrarna på fritids. En mycket ledsen Fredrik mötte mig med strimmiga kinder efter gråt. Jag var lite sen och han trodde att jag glömt bort det hela... Skruttgubben ♥
Men vi satt och fika, prata och sakta infann sig lugnet hos honom.

Värmen var hos oss idag. Det här var den första riktigt varma härliga dagen för året, ca 14 grader.
När solen strålar mötte oss utomhus, så fråga han om vi kunde gå till en lekplats i närheten av skolan. Efter att ha handlat lite till middagen så trava vi dit. Många barn, mycket lek, mycket tjo och tjim. Jag satt och njöt på en bänk, hjälpte Fredrik lite med en del klättergrejs, han gavs sig av på lite äventyr längs en liten ravin och vi kollade in vitsippsknopparna. Nu rasar vårtecknena in så man knappt hinner med själv. :-)
Försökte peppa honom till att göra fint på balkongen och sitta där ute och göra läxa. Men se där gick gränsen för dagen! Men vi har lite planer för vad vi ska hitta på där ute i alla fall.

Vi har haft det lugnt och mysigt här hemma. Mat (2 portioner) och läxa har flutit på så himla bra så jag tror knappt det är sant. Känner mig lugn och tillfreds inombords. Väntar bara hem storskiten (det är Per det!) efter hans arbete. Sen kryper jag till kojs. Värkig, men nöjd.

Inga kommentarer: