tisdag 12 april 2011

Skrivet på papper idag ca kl 14.00

Sitter ute vid Bromma Blocks och äter lunch.
Har varit runt i affärer och förälskat mig i massa läckra skor. Skofetischist som man fortfarande är. Även om det inte alltid kanske märks efter knäskadan... :-\

Det är Pers fel att jag är här! För att vi ska få all logistik att funka idag så följde jag med hit.
Han är på anställningsintervju.
Han har blivit kontaktad av ett företag utan att själv sökt sig dit.
Får man lov att känna sig lite avundsjuk?
Fast jag unnar honom det så mycket om han kommer att gilla det! Den nuvarande arbetsplatsen gör oss alla till stressade nervvrak. Ska bli spännande att höra vad som kommit fram sen.:-)

Idag är det gråare väder här i Stockholmsområdet.. Sitter och funderar tillbaks på helgen.
På lördags kvällen (efter Körslaget) hade Fredrik och Per bestämt att här skulle det ut och jagas bäver! Jo då, vi har hittat ett stort område som vi vet att dom håller till i.
Påklädda varma kläder bar det iväg på spaning. Å visst höll dom på där i vattnet! Vinden låg på så att vi kunde gå ut ur bilen. Kunde stå en lång stund och spana ut i vattnet och lyssna på nattens ljud. Två gånger skrämde den slag på mig. Dom plaska till ordentligt med svansen för att varna. Andra gången var det bara ca 5m bort!  Fast det berodde på att Per starta bilen... Undra vem av oss som vart mest skrämd? ;-)

När vi ändå var  ute miss i nassen åkte vi till ett annat ställe där vi hört ugglor tidigare.
Livet känns ganska bra när man står ute i mörkret och tittar upp på den underbart klart lysande stjärnhimlen. Jag fick t.o.m. önska två gånger till stjärnfall och kattugglan hoade långt bort i skogen. Där och då hade jag velat stoppa världen... om så bara för en liten stund

1 kommentar:

sussilull sa...

vilket äventyr. Låter helt magiskt att stå så där. I morrn är det sussilull som går ut på bäverjakt. Kram!