torsdag 15 november 2007

Ett nytt kort och allmänt om torsdagen

En lugn dag, men väldigt kluven.
Dagen började helt hysteriskt på dagis! >:-( Denna jävla subba på dagis!!!!! Ursäkta mig! Det är definitvt inte ett uttryck jag brukar använda om mina medmänniskor. Men en av dagisfröknarna driver både mig och Per till totalt vansinne. Hon kommer i hallen och härjar på mig med en röst som är sur och tvär. Vilket resulterar i att Fredrik blir rädd och ledsen. Resten av lämningen kan ni ju gissa hur den gick... *säger ord man inte ska säga högt* Fredrik har tidigare sagt att han är lite rädd för just den fröken och att det är alltid hon som sätter honom på en speciell stol för att han ska lugna ner sig. Vi har en del att prata om Per och jag...

Sen sov jag en stund. Jag var så psykiskt och fysiskt utmattad efter alla turer. 1½ h senare var både kroppen och knoppen med på ett annat sätt igen.

Mamma och jag har haft långa samtal både igår och idag. Två av hennes syskon är inne på sjukhuset och röntags och undersöks. Båda har mega problem med sina hjärtan och även strul med diabetesen. Men just nu är det deras hjärtan som oroar oss...

Sent omsider fick jag till ett nytt kort till utmaningen på Stämpelsnack. Den här gången var det ett kort som skulle vara efter en skiss. Stämpelmotivet får inte färgläggas med akvarell, distress eller twinlings och ändå ska det vara färgglatt. Oj! Men jag fick till ett! :-) Återigen är jag skapligt nöjd (kors i taket), men det lär nog vara för "enkelt" ändå. Dessutom har det kommit en ny utmaning där man får använda olika antal stämpelmotiv på kortet. Av mitt lag blev jag tilldelad att ta ett motiv. Tack gulle er! :-D
Kortet ni ser här nedan är från Stämpelsnacks utmaning nr 4 som var en skiss man skulle följa så väl som möjligt.


Jag ska ta och ha en mysstund med lillskiten. Brukar krypa upp i hans säng och läsa saga. Vi får väl se vad det blir för något ikväll. Efter det fortsätter jag nog med julkorts tillverkningen. På tisdag har jag tid hos frissan(jaaaaaa) och då hade jag tänkt att ha en del julkort med mig.

7 kommentarer:

Monika sa...

Attans vad sur jag skulle bli. Har ni pratat med henne? Eller med områdesföreståndaren???
Eller ska jag? *fniss* Jag har svårt att säga ifrån men så tänker jag alltid att... ja vad 17, det är mitt barn och deras jobb är att ta hand om henne. Och det bra!

Vackert kort!

Elisabeth sa...

Sur??? Jag skulle bli som en sabeltandad tiger! För det är mitt barn, jag känner mitt barn bäst... och hon är "bara" anställd för att se efter mitt barn! Kan hon inte inge honom, eller er, förtroendet att hon gör det... då tycker jag ni ska gå högre upp.. till någon ansvarig chef!

Hur känns det att lämna sitt barn till en sådan människa? Vilken trygghet förmedlar hon till er som ska lämna, och vilken trygghet ger hon ert barn?

Nä, nu måste jag sluta... jag blir så himla arg när jag läser ditt inlägg! Usch, usch, usch för opedagogiska och oempatiska människor!!

STOR kram...

Ps. Hoppas allt går bra med din mammas syskon...!!

Elisabeth sa...

Jag blev så lite galen nu så jag glömde bort att säga: Vilket snyggt kort!!
(Önskar jag hade tummen någon annanstans än mitt i...!)

Kram igen..

Anonym sa...

Jag undrar varför den människan över huvud taget får ha jobbet kvar. Mycket fint kort du har gjort. Kramar...

Anonym sa...

....Det måste vara från The Ring den kommer. Jo jag har sett den. Älskar skräckisar :)

Sicken människa. Undrar varför hon har valt ett sådant jobb när hon uppenbarligen inte passar för det. Hoppas det ordnar sig till det bästa. Jag hade nog gått i taket och rivet upp allt mellan himmel och jord men sen är jag en argbigga också ;)

Änglakram

Karabara sa...

Men herre min je!
Hur kan detta vara tillåtet att använda sig av detta burdusa sätt?
Har ni pratat med någon på avdelningen. Är detta enbart mot er eller är det mot andra föräldrar oxå?!
Är hon ny där, eller har hon jobbat flera år?

Om flera föräldrar har samma problem så kanske det är dax för en förflyttning av kärringen (ursäkta tangenterna slant) menar naturligtvis damen i fråga *ler*

Kram Karin

Anonym sa...

Det där känner jag igen, sur dagispersonal. En del människor har verkligen hamnat på plats här i livet. När vi sedan bytte dagis för att vi flyttade förstod vi vilken skillnad bra och stabil personal gjorde både för barnen och oss. Hoppas att det ordnar sig för Er, ni får kanske prata med hennes chef?
Stämpelstafetten verkar vara en stor tävling med många utmaningar. Kortet som du gjort här är underbart fint. Snyggt upplägg med riktigt vintrig känsla.
Ha en fortsatt bra helg
/Gunilla