måndag 17 mars 2008

Vår i fönstret

Sekatör är en rolig leksak. Jag är numera ägare till min första. Jag vet egentligen inte varför jag inte köpt någon tidigare. Kanske för att en sekatör för mig hör ihop med en trädgård. Det äger jag tyvärr ingen! :-(

Eftersom Laila mår som hon gör just nu (och gjort länge) så ser också blommorna ut där efter. En efter en har några dött en plågsam död i våra fönster. Dom få som nu överhuvudtaget finns här har nu fått stämma träff med min nyfunne vän... sekatören. :-P Då kan ni ju tänka er hur det ser ut här nu.
Vi köpte några extra blommor för att det överhuvudtaget skulle finnas nått grönt att titta på. En jordsäck ligger i bagageluckan på bilen. När nu lite blommor visar lite samarbetsvilja så kommer dom att få en kruka ny fräsh jord att mumsa på. Ska bli lite skönt att få lite vår här hemma! Trädgårdsmästarens barnbarn och floristens dotter... Det är jag det! :-D

När man ändå är igång med blommorna tar man resten av fönstrena också! Det är nått jag alltid drar mig för! Men jag mår alltid så bra efteråt! I sinnet, inte i kroppen då tyvärr...! Fast jag måste hitta lite nya gardiner först. Jag är så jäkla less på dom vi har nu! Förra veckan hittade vi i allafall gardiner till Fredriks rum. Vi får fortsätta jakten senare.

Idag är jag hemma från jobbet. Jag ömsom fryser och svettas och huvudet sitter där det ska. Det känner jag liksom... :-\ Jag hoppas så innerligt att det är nått tillfälligt så jag är pigg å allert snabbt igen. Det här har jag inte tid med! :-(

5 kommentarer:

Linda Muhr sa...

hej vännen!

Tänker på dig i din jobbiga tid..
ta väl hand om dig och dina..

Kram Linda

Miapuh sa...

Tjenare!
Krya på dig stumpan, tummen upp
ses snart
kramis Mia

Anonym sa...

Tänker massor på dig!
Kramar från Hon Som Tog Död På Sin Plastblomma...

Anonym sa...

Tack för dina gulliga ord i min blogg!
Kramar, Gunvor

Lina sa...

Känn dig utmanad din gamla galosch! Kolla min blogg!

Kry på dig också! Kramar om och retar lite...