måndag 26 maj 2008

Denna jävla kropp!

Inge bra, inge bra alls. *skakar bara på huvudet*
Men just nu finns det ingen tid över till att vila, tyvärr. Så nu sätter vi på en mask framför ansiktet, biter ihop och tar fram galghumorn!

Jag försöker att ändå ha det lite skönt ikväll.
Musik kan göra underverk. Inte så att värken försvinner dock, men jag kan må bättre i själen. Det är viktikt det med och kan ge en inre styrka som är nog så viktig!
Så ikväll plockades det fram en skiva som både Per och jag gillar. Jag kommer att vara dig evigt tacksam för att du "lärde" mig tycka om den, Per.
Mitt favorit "sväva iväg" klicka här
För er som har hört min hysteriska telesignal på mobilen. Det är orginalet från 1973 som låter. Filmmusiken till Exorsisten. Jag har alltid varit svag för skräckfilmer och rysare...
Jag har också alltid varit svag för säckpipor.
Men det här är också en bra låt från samma låtskapare även om den inte får mig lugn på det sättet. :-)

Natti, natti på er.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Och så kan man få frågan: "Hur orkar du?"...men det GÖR man ju inte! Men, man kan ju liksom inte bara lägga sig ner och ..SLUTA...!
Vet inte vad (eller om) jag vore utan musiken!?!
Många kramar!/"Tasha"

Tussemaja sa...

Att du inte ska få vara bra i kroppen! Önskar man kunde byta kropp en stund så du fick känna dig bättre (så bra det går med mitt knä :)).
Sköt om dig och ha inte masken på för länge!

Anonym sa...

Jag tycker det är tråkigt att du mår dåligt. Vet ju hur det är att ha mycket ont men det hjälper ju inte dig... Hoppas det tippar över åt det bättre hållet snart, helst nu! Har inte surfat runt på hur länge som helst men såg att du bytt till en mycket fin bild på dig själv!
krem / anni

Sollan sa...

Skickar stoora kramar!!

Jozebelle sa...

Underbar musik, fast jag gillade inte sista låten lika mycket som de andra....

Hoppas det känns bättre snart igen!

Kramizar Ann-Marie

Anonym sa...

Lite styrkekramar får du här! ~♥~ Och rysare gillar jag också, själv har jag Fragglarna som ringsignal :) Lite läskiga kanske? Men mest söta tror jag. Ha en fin dag, så gott det går.

Elisabeth sa...

"What a wonderful world" med Louis Armstrong är inte så dum den heller att ha som ringsignal! Jag har den... !
Hoppas min vän, att din eländesvärk kan få bli lite bättre snart!

Varm kram..

Gisan sa...

Jag hoppas att kroppen ger dig lugn och ro snarast. Kramar...