tisdag 13 maj 2008

Tack "lilla syster"

Gårdagen behövdes. Min "lilla syster" muntrade upp mig och gav mig massor av inspiration. Just nu känns det bra i kropp och själ. Jag gör allt vad jag kan för att hålla kvar den!!!
Idag är jag trött pga 2 h vaka på tidiga morgen kvisten med lillskiten. :-\ Kan någon tala om för mig hur man får en klarvaken 6-åring att sova 04.15? Det är inte första gången... Fattar inte vad han är inne i för period just nu. När jag skulle få lite medlidande av min mamma fick jag bara till svar : "- Tja, han brås väl på sin mor".
Öh va? Morgonpigg? Är det mig hon syftar på har jag fått fel unge med mig från BB. :-P

Jag är ledig imorgon. Satt på pendeltåget hem ikväll och skrev en låååång "att göra" lista. Såna där riktigt gamla surdegar som finns lite överallt i lägenheten, men även en del kul saker. Törs inte lägga upp den för den vart lite väl häftig. ;-D Men just nu känner jag mig så pass inombords att jag orkar suga tag i en del av sakerna. Tänkte om jag tar lite i taget under en längre tid så måste dom ju försvinna till slut eller? Om jag dessutom bockar av listan vart efter så ser jag att det händer nått. Det borde ju också kunna ge energi.

Men vad jag sitter här och spånar! Det är alldeles straxt midnatt. Jag ska gå och sova nu.
Jag hoppas att alla där ute vid andra datorskärmar får tag på sin skönhetssömn
Natti natti

1 kommentar:

Tussemaja sa...

Härligt Laila! Håll kvar inspirationen och ro'n (konstigt det ser ut i skrift :)). Och ta det lugnt med listan!
Måste vara något märkligt... för igår satt jag och dekorerade en kartong att ha mina färdiga kort i. Och vet du?! Jag blev nöjd!