tisdag 6 maj 2008

Jag kan inte annat...

... än att bara ta en djup suck. Va fan är det med den här familjen just nu???

Min lediga dag som jag hade tänkt skulle bli så bra. Fredrik till dagis, jag skulle göra ett eller flera kort, Per och jag skulle kunna försöka hitta nått kuligt att göra tillsammans, leta efter lugnet inombords, hämta Fredrik på dagis, mysa, sova för natten. Å så var tisdagen över och jag skulle vara en helt vanlig Laila igen. :-) Bra va?

Med facit i handen så blev ingenting som det skulle.
Per väckte mig kl 8.20. Pip! Då ska tilläggas att Fredrik ska vara lite före 8.00 på dagis för att just på tisdagar gå på Mulle med dagis. Det var bara att glömma! Fanns inte susning att hinna med det!

Efter ett litet tag kommer Per på att han och jag hade ett viktigt möte som skulle börja om 20 minuter... Inte en susning att hinna med det heller!
Kroppen skrek av värk och trötthet idag. Humöret dalade och stressen över dom där korten ,som jag sett fram emot att göra, tog över istället.

Känns som den här dagen skulle jag lugnt kunnat klara mig utan. Alla tre har vi mest gått om varandra och varit lite små irriterade.

Dessutom är jag vansinnigt sugen på glass och det har vi ingen hemma! :-(

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det blir inte alltid som man har tänkt sig. Å visst dalar humöret ibland. Tänk om man kunde vara som Nalle Puh... Nöjd å tillfreds liksom... alltid... å bara vara i nuet... hela tiden :o)

Upp med hakan en smula... i morgon är det en ny dag... Å den kanske blir tiptop :o) Det önskar jag dig verkligen... en tiptopdag!

mvh Annika

Sollan sa...

KRAAAAM!!!!

Elisabeth sa...

Å jag kan inte annat än att skicka dig den varmaste kramen... och viska i ditt öra att: "du, det kommer bättre dagar! Alldeles, alldeles säkert gör de det!"

Visst är det så att somligt inte alls blir som man tänkt sig! Man blir både ledsen och besviken för att det inte blev som man hade hoppats!
Men rätt vad det är... så ser man ett litet korn av glädje och lycka som dansar förbi ens ögon... och helt plötsligt så har allt det lessiga och trista liksom ramlat bort lite!
Ta fast det kornet när det kommer... och göm det nära ditt hjärta!
Samla på dem... när de kommer, och till slut så har du en hel liten skattkista av dessa korn att ösa ur!

STOR och VARM kram till dig, min vän!

Tussemaja sa...

Men hallå!? Vad händer? Ta tre djupa andetag och ta nästa dag som kommer bli jättebra! KRAM på dig!