onsdag 30 september 2009

Igår, idag - Två olika dagar

Igår:
Civilpoliserna Söderström och Jardemyr var ute och letade efter bortrövade Pokémon figurer.
En av figurerna heter Pikachu. Ja och så var det ett gäng figurer till då som skulle finnas.
Vi hade ett svettigt jobb...
Efter letande i gamla byggnader, i naturen och under broar kunde vi räkna in allihopa.
Vilka poliser vi är Fredrik och jag! :-D

Idag:
Gråt och trötthet. Allt är fel.
Idag är man en liten pojke som ingenting kan längre.
Fröken säger att han skriver fel. (Han vänder på bokstäverna)
Kompisarna säger att han ritar fult.
Folk har bråkat med honom idag och förstört saker...

Vi ska göra middag och sen gör vi nog ingenting mer än försöker komma ner på jorden igen.

5 kommentarer:

Therese sa...

Det är inte lätt att vara liten, men lika fort som det är ner så är det upp igen - och tur är väl det! Tack rara du förresten för dina kommentarer inne hos mig, de värmde! Kram

oumberligating sa...

Klickade in på din Härliga blogg, efter att ha sett hela tre leénden ifrån dig på Ranas blogg! Stammar du när du kommenterar (ler)!
Nu måste vi prata allvar du och jag Laila, det här med Julen!
Är det inte lite tidigt, eller ska vi dra pågång för fullt nu (ler)!
Fast det känns bra att du är ute i tid för då hinner du kanske göra ett till mig och skicka nu i oktober, tycker verkligen de blev fina, har aldrig fått ett sådant fint julkort! (ler)!
Fast jag har gjort ett värre brott, i somras när vi skulle ha björkar till midsommarafton så tog jag fram en julgransfot(!) och satt den ena i! Undrar vilken ande man drabbas av om man gör sådant?
Ha det så bra som det bara går och var rädd om dig på alla vis nu i juslstöket!
Kram ifrån Peter!

Mariana sa...

Ge Fredrik en stor kram för flickan som var rätt för tjuvarna på toaletten... saknar dig... Kram Mariana

Sofia sa...

Jag blir så ledsen när jag läser att sonen din har det jobbigt, det är inte lätt att vara liten på väg att bli stor när man möter motgångar.
Era lekar verkar underbara, önskar ofta att jag var mer lek mamma än jag blivit trodde mer om mig själv. Fortsätt era pokemon jakter ni och njut av att helgen snart är här.

Anneli sa...

Jag fattar inte varför barn ska vara så elaka mot andra.....jag jobbar själv på förskola och jag ser tendeser redan där. Hoppas det är bra med din son och att han fortsätter rita.
Kram