måndag 5 september 2011

Måndagens goda gärning?

Idag har jag jobbat i en grannaffär till Skapa Hobby. Jag vart hastigt och lustigt inslängd där när ägarinnan behövde akuthjälp.. Det är bara att utnyttja chansen även om det inte ger mer än två dagar just nu...

Jag säljer kläder.
Jag kan ingenting om kläder.
Framför allt inte om så speciella kläder som jag nu försöker sälja.
Men säljar-Laila vaknar till liv! (Jag undrar var hon fanns innan jag började jobba i affär? I och för sig har jag alltid varit serviceminded i mina tidigare administrativa jobb, men...)

En kund kommer in lite avvaktande.
Laila välkomnar.
Jag är aldrig påflugen utan en kund får gå runt och titta i lugn och ro innan jag frågar mer.
Hon säger jag är så snäll och ler brett emot mig.
Ååååkej...? (Det är mitt jobb, men det sa jag inte :-P)
Efter ett tag frågar hon saker. Saker som jag inte har en susning om, men jag svarar så gott jag kan. Självklart berättar jag också att jag ny i butiken och håller tummarna för att hon ska förstå.
Vi pratar vidare. Hon har nyss varit inne i en annan affär och blivit fruktansvärt nonchalant bemött. Hon gick helt enkelt därifrån! När hon klev in hos mig var hon både ledsen och arg. Nu klappar hon mig på kinden och säger:
-Vad du är söt och snäll! Ditt skratt ska jag minnas hela dagen!.

Dagens goda gärning?

Tittar mig i spegeln...
Söt? Ser en trött, men glad Laila.
Snäll? Oftast ;-)

3 kommentarer:

Ann-Mari sa...

Fint! Hon förgyllde din dag och du absolut hennes!!
ha det fint
Ann-Mari

Karabara sa...

Asg vadå DU snäll. Oftast? Jag tror att jag skrattar ihjäl mig. Du är snäll enbart för att du själv vill ha lite vanlighet. Inte för att du ÄR snäll! Nej, för jag anser att du är världens goaste och mysigaste och varmaste och busigaste person jag känner tror jag. Men snäll?! HA HA HA HA HA HA HA, tja om du måste så ;-) Love you <3

Anonym sa...

HÄRLIGT! nu har du fått ett nytt mellannamn : söt !
kram ylva
ps. vilken affär var det? det finns en med kanonfina kläder nära skapa