torsdag 1 september 2011

Ny månad

September... Smakar på ordet och känner fukt, krispighet, färger, mulldoft, regn, värme, sparka runt bland blad, plocka ekollon och kastanjer etc.

Men september kommer i år att bli en sorgsen månad också.
Ett år har gått sen mamma så hastigt dog. Inte av strokarna som hon fick, utan i cancern som man aldrig upptäckt.
4 dagar från besked tills hon dog framför mig... *skakar på huvudet*
Jag fattar det ännu inte! Kommer jag någonsin att förstå?

Min bror fyller år också.
Förra året satte vi oss på restaurang, käkade gott, pratade och skrattade.
Där och just då var mamma med. Skrattande åt oss och våra tokigheter, stilla sittandes på kanten vid bordet, tittandes på oss. Vi kände det så väl alla tre.
I år vet jag inte vad vi gör. Brorsan säger själv att den dagen är ett svart hål i almanackan, den exciterar inte, han kanske inte ens är hemma.
Han har aldrig varit mycket för att fira i och för sig, men...
Å andra sidan... Han är vuxen och fattar sina egna beslut!

Idag tar jag en promenad och hämtar lillskiten från skola/fritids.
Jag ger blanka fa-an i att mitt ben värker och driver mig till vansinne! Jag vill njuta lite av luften. På köpet får jag "njuta" av Fredriks babbel. ;-)

Dom senaste dagarna har han sagt en hel del roliga saker. Jag måste komma ihåg att skriva ner det så jag inte glömmer bort det bara.
Gullungen... Det händer en del i utvecklingen nu och det märks så tydligt. ♥


2 kommentarer:

Anna sa...

Kramis till dig!
Vi har haft en jobbig dag idag men skönt med ett avslut.

Man har glömt mycket kul som tjejerna sa som små :)

Krma

Anonym sa...

Det är verkligen jobbigt att ta sig igenom vissa dagar på året :( Tänker på er!

Tack för dina ord, jag hoppas så på att det blir vårt...trots att det nog blir (är) dyrt!

Stor kram!!!