onsdag 16 november 2011

Det är jobbigt att söka jobb

Det är jobbigt att gå hemma.

Jag har pga min knäskada varit sjukskriven till och från under många år. Det vart ett himla hattande när jag skulle tillbaks till min dåvarande arbetsplats. Sjukskrivningarna växlade mellan 25% till fulltid...
Resultatet vart sjukersättning (ej tidsbestämt, tack för det) på 50% och arbete på 50%.
Sen vart det ännu mera turer pga den arbetsgivare. Men det är en annan lång och tråkig historia som vi inte tar nu!

I många år jobbade jag på affären Skapa Hobby. Men tyvärr kunde dom inte ha mig kvar. Så nu har jag varit arbetslös ett tag.

Där av rubriken!
Det är jobbigt att söka jobb när man får "Tack för din ansökan, men vi har valt att gå vidare med någon annan"
Det är jobbigt att gå hemma för man klättrar på väggen och blir allmänt folkskygg tillslut.

Oavsett om man är långtidssjukskriven eller arbetslös...
Jag fixar det inne! Folk tycker att "Åh vad skönt att gå hemma hela dagarna och inte göra nått eller att få göra vad man vill"
Fine! Kom och ta över mitt liv! Jag tar gärna ditt jobb bara jag får nått att göra!
Jag är mycket mera effektiv som människa, som mamma, som sambo etc när jag går till ett jobb. Helt plötsligt har jag kraft att göra annat också.

BLÄ! Nu har jag spytt galla här i min blogg. Men jag är bara så jävla less på det här med arbetslösheten.
Nu ska jag fortsätta söka jobb....

4 kommentarer:

Anna sa...

Inte kul och gå hemma, har varit arbetslös för ett antal år sedan och man sköt upp allt här hemma, man tänkte att de kan jag göra i morgon o inget blev gjort.
Man blir osocial till slut.
Hoppas det ordnar sig snart!
Kram

Eleonora sa...

O va bra Laila - du har gnistan och vilja kvar att förändra ditt liv, som du kanske inte är helt nöjd med just nu.

Det är starkt - snart är det nog din tid attfå drömmarna att slå in.

Kämpa på och terra Arbetsförmedlingen så kanske dom skakar fram någonting. Jag håller tummarna för dig du rara lilla vän.

Många kramar från
Eleonora

Pia sa...

Usch, det är jobbigt.. Jag har visserligen inte gått arbetslös så länge, men däremot varit sjukskriven.. Fy tusan så asocial man blir. Man orkar ingenting och skjuter allt på framtiden..

Men jag tror på dig och jag håller tummarna för dig! <3

myaraq sa...

Det är skitjobbigt att söka jobb. Jag håller också på med den nu och har precis fått "nejtackdufårverkligenintejobbahärtroddeduverkligendetvalillaflicksnärtan"-brev två dagar i rad. (Fast med andra ord då)

Jag blir typ knäckt. :(