tisdag 25 november 2008

En fråga

Hur många saltomotarer kan man göra på en morgon promenad utan att slå ihjäl sig?
Jag fick ihop det till sju sen tappade jag räkningen.... :-\
Jag hade inga kryckor med mig.
Jag vet inte om det var bra eller dåligt egentligen.
För som jag höll på att fara runt så hade jag säkert slagit dom i mitt eget huvud eller spetsat någon hund med dobbarna.

Varför ska det plogas till blankis för?
Varför kan man inte sanda på ordentligt?

Ooops... Nu vart det mer än en fråga

I vilket fall som helst så är facit idag inga skadade vrister, inga skadade knän (inte mer än vanligt i alla fall :-P), inga skadade höfter, inga skadade armar, och ingen bula i huvudet. Bara en ordentlig sättning i bröstryggen. Ja, ja det överlever vi nog!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Måste börja med att säga att du har en himla härlig bild på din blogg... man blir så lässugen och nyfiken på dig!

Usch, vilken tur att du kom levande därifrån.. ibland är det faktiskt bättre med tjock snö än blankis... i alla fall säkrare -även om snön trillar in genom stövlarna och gör vattenpölar mellan tårna.

Gisan sa...

Ja halkan efter plogbilar är inte att leka med. Jag tycker så synd om alla som av en eller annan anledning har svårt att gå redan innan. Kramar...

Anonym sa...

Eller så plogas det inte alls och rätt som det är är det blankis under fötterna och snön! Tur du inte blev skadad efter alla fall igår.
Tack för din kommentar inne hos mig, idag är det nästan så jag tror att maken läst för han ställde sig och diska utan knorr igår och utan att jag sagt något. Jobbar du på fredag? Det är möjligt att kommer förbi Söders höjder då.

Anonym sa...

Ja du, dom som plogar åker ju i en plog och vet nog inte hur halt det blir om dom inte strör sand på gångvägarna samtidigt. Konstigt nog är det likadant varje vinter.... ta det lugnt nu!

Tussemaja sa...

Håller med - skippa att ploga till blankis. Skönt att det gick bra i alla fall utan några större olyckor. Det har hänt mycket hos dig så jag vet inte vad jag ska skriva riktigt. Tänker på er i alla fall!

Scrapangel sa...

Hm, hur många? Jag behövde bara en - sen var det lite invalido resten av dagen... hrmpf.

Kul blogg du har, gillar din stil :)