onsdag 5 november 2008

Men vad fan är det som händer!!!!

:-(
Jag är sur på den här jäkla staden!
Vad sjutton är det som händer?
Var finns föräldrar?
Var finns det sunda förnuftet?
Jag vill inte att Fredrik ska växa upp i ett sånt här samhälle!
Jag vill flytta!

Vår närmaste affär. Då ska tilläggas att den ändå är en bra bit bort, men perfekt på väg hem ifrån skolan.
Ett av alla brutala överfall. Under sommaren har det vara flera våldtäkter också...
Å så nu ännu det här idag. Men va sjutton! Dom jobbar ju där för dom boendes skull! Vad är det för puckon?!?!

Ett + är väl trots allt det historiska man idag som människa får uppleva.
USA (av alla länder) får för första gången en svart president!
HEJA! Måtte nu allt bara gå bra.

7 kommentarer:

Nina sa...

Håller med dig om ämnet... vad är det för samhälle våra barn ska växa upp i... usch!
Tack för kommentaren på min blogg! Jag målar med akvarellpennor, pensel och vatten =)
Välkommen tillbaka // Nina

Sollan sa...

Jaa, helt galet!! Både positivt och negativt. Spännande att se utvecklingen i USA.

Anonym sa...

TACK SNÄLLA FÖR DIN KOMMENTAR OCH DITT BESÖK HOS MIG JAG BLEV JÄTTEGLAD:) Jag lovar att torka upp efter dig så det är bara att dregla på! Jag instämmer också i ditt ämne, jag flyttade från Stockholm till Nyköping för ca två år sen jag trivs KANON folk här är så himla trevliga och har mera tid med varandra. Min dotter började i gymnasiet här och jag tycker det har varit ett mycket bra beslut hon trivs också jättemycket här å tycker att det var bra att vi flyttade. Hon tycker själv att miljö en var mycket bättre här en i Stockholm. Men jag tror att det finns både positivt och negativt vart man en bor !
Gillar dina KORT :)
Hälsningar & kramar från lilla pyssel Inger

Anonym sa...

Jag har funderat varför vi bor där vi bor i snart 18 år! Jag ville flytta när barnen var små, men maken vägrade. Varje gång polishelikoptern tar sina stråk över vårt hus blir jag rädd. Vad har hänt nu? Det som händer i din stad, jag vet inte vad jag ska säga. För mig har den alltid stått för idyll men jag måste nog börja flytta mitt perspektiv till ett annat. Jag förstår inte vad eller varför det händer så mycket hemskt just hos er. Världen är grym.
Lovar att ge mig till känna nästa gång jag går till pysselbutiken. Det var länge sedan jag var där men snart behöver jag nog några nya papper, du kan ju få visa mig vad som hänt på scrapfronten det senaste året "ler snällt".

Ejris sa...

man blir mörkrädd. tyvärr verkar det inte spela så stor roll VRA ban bor det ser lika dant ut lite överallt om inte annat kommer o går oroligheter o tråkigheter

KRAM

Gisan sa...

Usch, det är vidrigt! Det värsta är att det är ju inte bara i er stad sånt händer. Snart vet man inte vart man ska ta vägen. Kramar...

Anonym sa...

Hörde om det där med socialtjänsten, det är ju inte klokt!