fredag 6 februari 2009

Jag är blöt och jag är arg!

Nu ni är hon på krigsstigen! >:-(

När jag och Fredrik lallade iväg till skolan kl 8 i morse så snöade det.
Stora tunga blöta dasslock! Värre än julaftonsflingorna, ni vet.
(känner hur jag låter som värsta storfiskaren)
Men vi är i början på februari! Hallå-å!
Har det inte varit någon ordentlig vinter innan behöver det inte börja rasa ner nu i sån här blöt form dessutom.
Å inte när det är 0-gradigt ute.

Dessutom så är det dragspelsbussar i Södertälje.
I Södertälje är det väldigt backigt.
I Södertälje kör en del chaufförer som ... dom var jagade av hinhåle själv.
Vid åtta tiden en vardagsmorgon är det mycket skolbarn i rörelse...
Busschauffören gasar och bromsar X-antal gånger och tillslut händer det...
Framända och bakända går åt varsitt håll och jazzar präktigt över vägen.
Barn far som vantar och blir jätte rädda. En del gråter
Jag tog ett stadigt tag om Fredrik utifall att vi skulle välta.
Tack och lov klara vi oss! Jag var arg som ett jävla bi och det var många som var chockade!
Men busschauffören gasa vidare...

*muttrar fortfarande fast timmarna gått*

Inga kommentarer: