måndag 5 november 2012

Man kan höra fel

Per och jag sitter i bilen och pratar om ditt och datt.
Lillskiten, han som bara hör det han vill höra oftast, sitter bredvid. ;-)

Jag frågar Per om han hört nått från SEKO ännu. Han är nämligen på väg in i en ny a-kassa nu.
Jag får ett nej från honom. Men Fredrik reagerar och undrar vad dom vill Per. Vill dom oss något speciellt? Varför, varför, varför med orolig och spänd röst.
Ingen av oss fattar vad som tagit åt honom. Men vi förklarar det här med a-kassa och fack etc.
Man han vill fortfarande inte förstå!
Jag förklarar om det här med min övergång som just skett mellan mina olika fack. Säger då att SEKO är det facket som Per tillhör numera.
"- Jaså, sa ni SEKO. Jag tyckte ni sa SÄPO."

Gissa om det eka av skratt i bilen! :-D

(Tilläggas ska att han inte kanske är så ovan vid att höra att pappsen är under koll. Dels pga det jobbet han har nu. Men också när han gjorde sin militärtjänst.)


3 kommentarer:

Sollan sa...

Jag skrattar ihjäl mig åt den ungen!

desperat hemmafru sa...

Fniss. Ja, vad tokigt det kan bli ibland. :-)

Trädgårds/Hage-intresserad sa...

Hihi ja det är så lätt att höra "snätt".. hihi