torsdag 8 november 2012

Så kan det gå...

... när man aldrig lär sig. Eller lär sig och lär sig. Jag vet ju att det blir bakslag eftersom jag har en fena på att köra fullt ut liksom. :-\

I tisdags var ännu grovsopscontainern kvar här ute på gården. Den kommer en gång i månaden och står max 2-3 dagar.
En sopsäck har stått och väntat på den. Sen fick jag ihop 4 till. Släpade ut med lite hjälp av lillskit. Dammsugning och annat plockande satte sina spår i min kropp. Så nu har jag bara vilat i två dagar pga den jävla värken! ;-) Hate this! För jag har fortfarande lust att röja. Men det får vänta nu lite grann. Fast jag är samtidigt glad över att jag orkar pilla och röja bland mammas saker.

Å när man måste hålla sig lite lugn kan man beta av en massa andra viktiga "måste" saker som papper och telesamtal. Så jag har varit liiite duktig i alla fall.

Trots värken känner jag mig på g och på bra humör. Fattar inte vad som hänt. Kan det bero på att jag inte har energitjuven från jobbet som har tärt på mig? Eller så har jag inte varit arbetslös tillräckligt länge än. ;-) *gapskratt*

1 kommentar:

Trädgårds/Hage-intresserad sa...

Herligt allt man orkar göra njut av det du orkat ordna, det er guld värt!
Kram