torsdag 3 december 2009

I Södertälje

En av alla saker som det finns gott om i Södertälje är cafeér.
På cafeérna finns det gott om en sak...ljud.
Ljudvolymen är hög, personalen skrammlar högt, radio och TV låter.
Jag vet inte om jag börjar bli gammal (nej tack, du behöver inte svara på den frågan :-P).
Jag har alltid tyckt om om att sitta på café.
Att sitta ner och lyssna på sorlet, bläddra i en tidning, skriva några rader, filosofera, prata med en god vän och förstås fika.

Idag har jag prövat ett nygammalt ställe medans Fredrik var på teaterkurs.
Jag är helt jävla slut i huvudet! Jag hade längtat så när jag skulle få bli ensam i 1,5 h.
Det var inget mysigt ställe att vara på alls! Nu är den struken från min lista. :-(

2 kommentarer:

sussilull sa...

okej. Då vet vi vart vi inte ska gå när vi ska fika ;-)

Linruz sa...

Synd att din stund inte blev som du tänkt dig.
Förhoppningsvis blir nästa tillfälle bättre.
Kram Lina