måndag 21 december 2009

*pustar ut*

Vi (läs Fredrik) har ett litet problem.
I morse fick vi ringa akut till tandläkaren.
Det gick inte längre med den skadade tanden, tyvärr. Tandläkaren har tidigare försökt att laga den två ggr och plomben ramlar ur efter ca 2-3 dagar. Nu har han gått utan skydd i ca ett halvår. Till och från har han klagat att den gjort ont... Igår vart det total kris!
Det konstaterades väldans snabbt att den är så pass skadad att det inget finns att göra. Man får trots allt dra ut den fast man helst ville ha kvar den så länge som möjligt.
Pappa Per var med och har berättat mycket berömmande om Fredriks lugn trots att den tandrackarn satt ordentligt.
Problemet?
Vad säger man till tandmössen nu då när man inte tappat tanden på "riktigt"?
Får man någon peng alls då?
Tja...
Fredrik har gjort sitt bästa för att flörta med dom.
Det ligger ett handskrivet brev där han skrivit att han inte tappat den. Han har ritat teckning till dom. Serverat dom ett glas vatten och en nybakad pepparkaka.
Nu ligger han och väntar högtidligt på att dom ska komma och svara på hans brev. :-D

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Jag måste bara skratta när jag läser om Fredrik! Vilken härlig kille... flörta med tandmössen på det sättet!!
Sen... tack du underbara vän, för det så så fina julkortet!! Vi blev så glada... och just att du hade skrivit "familjen Ingelsson"... det värmde oss båda mycket! Tack från mitt hjärta...

Förlåt också att jag är så dålig på att kommentera på din blogg... men jag tror du förstår. Jag låtsas oftast ha så mycket mer energi än jag faktiskt har... det måste ju mammor göra.. speciellt när det blir lite tufft.
Men en dag... en dag så hoppas jag få vara samma goda vän som du är mot mig nu... kunna ge tillbaka. Jag är verkligen så glad att det finns människor som du här i världen - och att jag får vara din vän. Det bär mer än du kan ana...

Varm varm kram till dig, min vän... och en liten extra till Fredrik! Han är bara för go, den killen...

Malin sa...

Så gulligt!