tisdag 1 december 2009

1 dec -en VABdag

Ibland styr livet iväg snabbt åt ett annat håll. Då håller man i sig och så far man med.
Idag , tidigt ,tidigt, kom Fredrik tassande in till oss och ledsen talade om att han hade fruktansvärd huvudvärk. Han!? :-o Han har aldrig någonsin klagat för huvudvärk så jag trodde honom ögonblickligen. Tyvärr hjälpte inte tabletten så mycket och jag fick absolut inte röra hans huvud för då började han nästan gråta.
Idag är vi hemma. Vi tar det lugnt och bara är.
Tack vare att Per har emskift så kunde jag få sova ut lite efter den röriga morgon med alldeles för lite sömn.
Jag fortsätter småstöka här hemma.
Fredrik har frågat om vi inte kan öppna "pysselaffären". Det innebär att jag ska pyssla vid pysselhörnan och han ska hjälpa till. ;-) Men jag har ju ingen inspiration ju!!! Jag har sett så mycket fint av alla de slag ute på folks bloggar så jag blir alldeles grön av avund...

Nu ska jag diska lite till och snart hänga mer tvätt. Sen ska jag se om lillskiten kan tänka sig att vila lite.

1 kommentar:

anne sa...

Det var rätt skönt med de där VAB-dagarna, åtminstone när barnen inte var så våldsamt sjuka.