söndag 28 oktober 2007

Hemmagjord varm choklad...

...med vispgrädde är balsam för själen och inte ett dugg bra för mina extra stora bilringar. Men va sjutton! :-P Det var så underbart gott!

Idag har varit en helt underbar dag till med min lilla familj. Jag fattar ingenting. En hel helg utan särskilt mycket tjafs, tjat och etc. Tja ni vet...

Efter en lugn fm så masade vi oss ut i soldiset. En ville hit, en ville dit och lillherr'n någon annanstans. Å jag tänkte... Here we go again *himlar med ögonen* Men jag höll med Fredrik och vi vann! :-) Vi styrde bilen mot Stendörren. Trots blåsten så var det underbart där nere i den sörmländska skärgården. Vi gick, tittade, njöt och bara hade det så himla skönt i många härliga timmar. Vi fick dessutom den stora äran att sitta och studera tre havsörnar leka med varandra i vinden. Det kommer jag att leva länge på!
Efter det är man värd en kopp choklad.

Jag känner mig så lugn inombords så t.om. förkylningen är en baggis just nu.

5 kommentarer:

Elisabeth sa...

När livet bjuder på sådana vackra stunder.. och med hemmagjord varm choklad... ja, då är det bara att tacka och ta emot!!
Ett Carpe Diem-läge..typ!

Ha det gott..min vän!!

Varma kramar..

Ps. Hoppas du är fri från eländesförkylningen snart..!

Anonym sa...

För det första heter det inte bilringar utan volanger;)
och för det andra så tycker jag det låter toppen att du just nu, har fått ett inre lugn!
Ha en bra dag!

Anonym sa...

Stendörren en underbar plats för kontemplation och njutning!Förstår dig så!

Miapuh sa...

Tjoho stumpan!
Krya på dig massor, försökte ringa dig förut.. tänkte fjäska :D

Kommer till mässan på fredag är du där då?
kramis kramis o hälsa o klappa kameran

Karabara sa...

Vad härligt ni verkar ha haft det!
Varm choklad är man värd efter en dag i blåsten. Det smakar liksom lite extra gott då!

Ha en underbar arbetsvecka!
Kram och puss
Karin